Sunday, June 15, 2014

Syukur & Terima kasih

Syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana masih berikan aku nyawa.

Terima kasih kawan-kawan kerana berada disamping susah & senang aku. Tanpa kamu semua, tak dapat aku bayangkan..

Kini tinggal hanya aku yang perlu kuat hadapi ujian yang amat ringan jika dibandingkan dengan rakyat di syiria atau palestin.

Semoga hari esok lebih baik dari hari ini.

Dan semoga hari semalam menjadi pengajaran paling berharga buat aku walaupun ia amat perit.

Amin..



Saturday, June 7, 2014

Peluang

Peluang harus dicari.

Peluang bukan hanya untuk ditunggu-tunggu.

Pecahkan segala batu halangan kepada peluang itu nampak mudah dimata orang lain.

Hakikatnya, Hanya diri sendiri merasa betapa teguh ia berdiri.

Carilah peluang sementara masih ada waktu.

Pandang kehadapan, jangan menoleh kebelakang.

Moga lebih senang untuk memecahkan tembok itu.



Thursday, May 29, 2014

Kaya

Kenapa terlalu mengejar kekayaan.

Cakap pasal duit duit duit.

Ada duit boleh buat itu ini itu ini.

Ada duit boleh pergi melancong sana sini sana sini. 

Ada duit boleh beli macam-macam.

Ya. Mesti Ada duit untuk hidup.

Tapi tak kan lah sampai cakap..

"Kalau tak ada duit nak mati susah?"

Adeh. 


Yang paling tak tahan siap kutuk penjawat awam lagi. 

Konon penjawat awam gaji kecik.

Nak menyimpab duit pun susah.

Ceh. 

Biadap.

Bahlol. Kalau kau tu banyak sangat duit, tak ada nya kau susah-susah promote barang yang entah apa-apa.